Settlen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jasmijn Horst - WaarBenJij.nu Settlen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jasmijn Horst - WaarBenJij.nu

Settlen

Door: Jasmijnenraoul

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn

12 November 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo iedereen,

Hier gaat alles heel goed. We beginnen al een beetje te wennen aan de chaos in de stad hier. Het hostel waar we nu zitten is erg gezellig. Het is wel allemaal heel basic, met gewoon een simpele gedeelde keuken. Hoe meer je rondloopt, hoe meer je ook opvalt. Blijkbaar word het stoplicht niet echt serieus genomen, parkeer vakken zijn er ook midden op de weg tussen 2 rijstroken in. In een snackbar verkopen ze ook opeens telefoons en andere gadgets. Vandaag zijn we eindelijk de stad helemaal uitgegaan. We hebben een heel lang stuk langs de kust gelopen vanaf green point. Het water is hier zoo helder, echt mooi om te zien. Veel schattige hondjes onderweg tegengekomen :). Terug weg via V&A waterfront gelopen waar we weer lekkere verse vis( jasmijn) en struisvogel( raoul) hebben gegeten. We hebben ons flink vol gegeten, het uit eten gaan is hier goedkoop. Jammer genoeg is het eten in de supermarkt net zo duur als in nederland. Hier valt genoeg te winkelen, ze hebben overal shopping malls zitten, en die zijn helemaal volgepropt met alle soorten winkels. Wij zijn de afgelopen dagen vooral bezig geweest met rondlopen in de stad en rondkijken.

We hebben gister een afspraak gehad met een man die bemiddeld in huizen en appartementen, het zelf zoeken is hier toch vrij lastig. We hebben afgesproken dat hij wat bezichtingen regelt dinsdag en als we geluk hebben en er zit iets bij waar we meteen inkunnen dan kunnen we woensdag al verhuizen. We hebben er toch voor gekozen om naar Blouberg te gaan, dit is een wijk buiten het centrum aan het strand. De stad is heel gezellig, maar heel duur om te wonen en je hebt er nooit echt rust. Het lijkt on leuker om lekker aan het strand te zitten, kunnen we ook makkelijker rondlopen en gaan hardlopen enzo. Ook door alle auto's zijn er heel veel uitlaatgassen in de stad, is ook niet echt fijn om daar een half jaar in de zitten. En ook de verkeers chaos in de stad is niet erg aantrekkelijk.

We hebben besloten om toch maar een auto te huren voor de komende maanden. Als je een goede auto wilt kopen ben je al gauw 3000 euro kwijt. Als je weinig verstand van auto's hebt is het zowiezo niet slim om hier een auto te kopen. Vandaar dus ook dat wij maar gaan huren, en voor Iris bij een huur auto zit standaard alle verzekeringen er al bij. Dit betekend dus dat wij veel veiliger uit zijn. Garantie dat de auto er niet zo maar ineens mee op houd, en als er iets mis mee is kunnen we hem altijd terug brengen. Zodra we in het appartementje zitten gaan we en auto regelen. Via 4exchange kunnen wij voor ongeveer 90 rand per dag een auto huren.

Officieel begint mijn stage maandag de 14de maar nu hebben ze een afspraak gemaakt voor komende disndag om dan mijn baas te ontmoeten. Dit is wel heel erg onhandig omdat wij dan eigelijk de bezichtingen hebben, dus moeten maar even kijken hoe wij dit gaan oplossen. Hoe dan ook ik zal wel ergens komende week beginnen met werken, en als het goed gaat zitten wij vanaf woensdag in ons eigen appartementje met huur auto.

Voor papa: Je kan kijken of je misschien een hotel buiten het centrum kan regelen ( blouberg bv) Buiten het centrum is het allemaal veel goedkoper en de stad is zelf echt een grote chaos. Als je wel graag dicht bij de stad wil zitten zou ik voor protea cape castle gaan. Hier hebben wij zelf ook gezeten, dit is niet midden in de stad maar precies in de lange straat tussen de stad en waterfront. Het centrum is leuk, maar je moet er niet te lang zitten, je krijgt heel weinig mee van Afrika, dus ik zal er ook vooral niet te lang gaan zitten. Kom maar gezellig bij ons in blouberg :).

Groetjes,
Jasmijn en Raoul

• 12 November 2011 - 20:59

Miep En Iris:

Hey sud afrikaanders,

Zo te lezen vermaken jullie je daar wel. Jullie moeten een hoop regelen in een korte tijd. Maar dan kunnen jullie de komende tijd er ook lekker van genieten. Zal dadelijk eens kijken op de kaart welke wijk jullie bedoelen, bij het strand (lijk opa wel hihi). En auto huren, verstandige keuze ;-) Ik had gisteren ook gelezen dat tweede hands auto kopen een dure hobby is daar. Twee keer zo duur dan in Nederland. Tja dan zijn jullie spaarcenten zo op. En dat is een beetje zonde. Geniet er maar lekker van. Zeker omdat het daar zomer is, zon en lekker warm (we zijn helemaal niet jaloers). Vooral niet omdat wij beide geveld zijn door de griep :-(
    Have fun vanuit de ziekeboeg.....

• 12 November 2011 - 22:03

Tilly/gert-jan:

hoi, we hadden via Google-maps al naar foto's zitten kijken van Longstreet Backpackers en nou blijken jullie daar dus te zitten, da's leuk! We zullen duimen dat t dinsdag allemaal vlot verloopt. Dikke kus!

• 13 November 2011 - 10:57

Kees/maja:

hee jasmijn/raoul

idd slim om maar een een auto te huren, scheelt kopzorgen denk ik

je advies komt precies op tijd want ik wil straks al iets boeken voor ons zodat het maar geregeld is, ga eens kijken in blouberg!

wij gaan straks opa's verjaardag vieren in een koud en mistig nederland

groetjes van ons allen

• 13 November 2011 - 11:52

Oma Coba :

fijn dat jullie al wat hebben kunnen regelen dat je weet waar je moet zijn voor een appartementje ik ben blij dat

ik jullie nu kan ontvangen frank heeft het even goed gezet ik hoop dat het nu zo blijft heel veel groetjes en tot het
    volgende berichtje liefs oma coba

• 14 November 2011 - 09:32

Kees/maja:

hee jasmijn en raoul

we hebben 2x en guesthouse in blouberg geboekt!

nu nog het park uitzoeken
    gr pap

LIEFS TANTE COBIE.

• 15 November 2011 - 15:25

Jef En Lily:

Ha Raoul en Jasmijn,
    Dank voor jullie 'via-via (Job)'mail.
    We volgen jullie op de voet en zijn heel benieuwd of jullie acties van vandaag een appartement heeft opgeleverd.
    Ik heb wat rondgegoogled op "blouberg" en zie dat het zijn naam eer aan doet:prachtig!
    Kus van ons

• 16 November 2011 - 22:35

Frans En Mariëlle:

Dit het even geduur, maar ons Suid-Afrikaans is nou 'n bietjie op peil.
    Nou kan ons uiteindelik op vlak kommunikeer.
    Hoe gaan dit met julle? Hou die woonstel? Hoe ry die motor? Die foto's is pragtig :);-)
    Geniet die dag en tot horings.
    Dat dit julle goed kan gaan!