Morgen is t zover! - Reisverslag uit Table View, Zuid-Afrika van Jasmijn Horst - WaarBenJij.nu Morgen is t zover! - Reisverslag uit Table View, Zuid-Afrika van Jasmijn Horst - WaarBenJij.nu

Morgen is t zover!

Door: Jasmijnenraoul

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn

24 November 2011 | Zuid-Afrika, Table View

Hallo allemaal,
Jawel, het schijnt nou eindelijk gelukt te zijn. Na veel op en neer gesms en gebel, lijkt het zo te zijn dat we morgen kunnen intrekken in ons eigen appartementje. Na wat er verteld is worden er op dit moment de laatste klusjes gedaan en komt morgen ochtend de schoonmaakster. Ik heb alleen nog geen bevestiging gehad vandaag... We houden hoop!

Verder is er de afgelopen dagen niet zo heel veel gebeurd. Dinsdag hebben we wel onze uitzet bij elkaar gekocht. Alles wat er nog niet in het appartement aanwezig was zo'n beetje in één keer gehaald. Ik noem op:
- Waterkoker
- Broodrooster (klinkt verwend, maar t brood is hier anders niet veel waard.
- een pannen set (2 steelpannen, 1 "gewone pan" en een bakpan)
- 1 losse koekenpan
- Servies set (4 borden, kopjes, bakjes en dessertbordjes)
- 3 wijnglazen (we hadden er al 2)
- 6 glazen met een kleurtje
- 5 delige snack bakjes set
- 5 delige messenset
- bestek
- 2 snijplanken
- 2 grote theemokken
- houten lepels
- houten spatel
- zeef/vergiet
- blikopener
- opscheplepel
- maatbeker
- tupperware achtig bakje
- slakom
- pindakaas:)
- dubbellaags wc papier
- en muesli repen

Halverwege ons denkbeeldige lijstje (wat we wel hadden, maar dat lag thuis op bed...) begon de kar al aardig vol te raken. We waren dan ook bang dat t allemaal redelijk duur ging worden... Gelukkig viel het mee en hebben we alles bij elkaar opgeteld nog geen €125,- uitgegeven (lang leve Zuid-Afrika)

Woensdag is Jasmijn om 8.30 begonnen met een Rah Rah meeting. Van wat ik begreep een soort welkomspraatje voor het nieuwe Pretparkseizoen. Maar dat wil ze denk ik zelf vertellen, nog even wachten dus;).
Ik heb vervolgens met Jasmijn gelunched in de (hele) grote shopping mall, naast Ratanga Junction, waarna ze weer aan het werk ging tot middernacht. Ik heb thuis wat aanvullende boodschappen gedaan, wat foto's afgemaakt (met de bedoeling ze vandaag te uploaden, maar het internet is er 4x mee opgehouden tijdens het uploaden... Ik probeer het vanavond nog een keer, anders morgen weer), met de hondjes gespeeld (er is een andere gast met 2 kleine hondjes, waarvan 1 pup van 8 weken:) ), wat door de buurt rondgekeken en met de huiseigenaresse naar een Afrikaans kookprogramma gekeken, blijft raar om dan aan de andere kant van de wereld de mensen op tv te kunnen verstaan in het Nederlands... Vervolgens Jasmijn opgehaald en vrijwel meteen naar bed gegaan. Vanmorgen hebben we een beetje kunnen uitslapen. Daarna Jasmijn weer afgezet, waarna ik de (een andere) Mall weer ingedoken ben om witte shirtjes voor Jasmijn te kopen. Verder vandaag wat gewassen en rustig aan gedaan.

Nu moet ik weer stoppen, want vanavond heeft de huiseigenaresse (waarvan ik naam steeds vergeet) voor de overburen en de gasten gekookt. Boboti.
Eet smakelijk en hopelijk heb ik de volgende keer wat meer te vertellen (dat zal wel, na de verhuizing).

Groetjes, uit Zuid-Afrika

Updatje:P De huiseigenaresse heet Riana.

  • 24 November 2011 - 21:18

    Stan:

    Dag Raoul,

    Mooi om te horen dat er nu eindelijk een woning, een vaste plek voor jullie gaat komen. Ik hoop van harte dat het jullie naar de zin zal zijn, dat de klusjes die gedaan moesten worden, ook daadwerkelijk gedaan zijn en dat het snel als 'thuis' gaat voelen.

    Weer benieuwd naar het volgende verhaal!

    Groeten, ook aan Jasmijn,

    Stan

  • 24 November 2011 - 22:16

    Kees/maja:

    hallo
    hopenlijk gaat het door, een eigen plekje is toch wel beter
    zo te horen hebben jullie het wel druk.hopenlijk hebben jullie wel de juiste messen gekocht want dat steekt heel nauw
    wij zijn wel benieuwd naar de foto's.

    misschien dat wij jullie kookkunsten over 4 weken kunnen gaan proberen, hoewel een braai - geloof ik- een must is.

    ben wel wat jaloers op de ovenschotel met gehakl en melk etc

    groetjes van ons allen

  • 24 November 2011 - 22:57

    Raoul:

    De foto's gaan niet lukken vandaag. Hopelijk morgen, met foto's van het appartementje:)

    En de braai, nog niet geprobeerd, maar schijnt zeker de moeite waard te zijn:)
    De boboti was ook erg lekker, er ligt nog in de koelkast voor jasmijn morgen:)

  • 24 November 2011 - 23:31

    Sharon:

    Gefeliciteerd met jullie appartement! Het is wel redelijk zeker nu toch? Goed bezig met shoppen. Ik ben ook benieuwd naar de foto's van het apartement en Jasmijn's stage ervaringen. Liefs, Sharon.

  • 25 November 2011 - 08:25

    Tilly:

    Nou, ik hoop echt dat je t vandaag druk hebt met verhuizen raoul, dat zou toch wel heel fijn zijn!
    En wat dat eten betreft: wij vinden het helemáál niet vervelend als er zo af en toe een lekker receptje voorbij komt.. ;)
    kus

  • 25 November 2011 - 10:07

    Oma.coba:

    hoy dat.was een lange brief dus jullie hebben al flink inkopen gedaan heb je toch nog centjes over om te eten.?. nu ik hoop dat julie er in ieder geval vandaag in kunnen dat zou wel prettig zijn dat is weer een zorg minder hier is alles nog het zelfde de tijd begint nu voor ons ook wat op te schieten ik ga vanmiddag even een boek over afrika halen dan weet ik er ook een beetje meer van zo dat was het weer heel veel groetjesen tot gauw liefs oma

  • 25 November 2011 - 16:40

    Mijke:

    Hey!
    Klinkt super allemaal! Ik kan me inderdaad voorstellen dat het raar is om Nederlands op de tv te zien! Zo vind ik het ook nog raar dat jullie zo ver weg zijn, maar dat er nauwelijk tijdverschil is haha:P

  • 25 November 2011 - 20:21

    Miep En Iris:

    Hello,

    Fijn hoor een eigen plekkie, succes met de verhuizing.
    We hopen dat alles gaat passen in jullie hele grote auto.

    Wij zijn net terug uit Londen. Was erg leuk, lekker weer en veel gewandeld. Ook zijn wij naar Shrek de musical geweest ;-) Helemaal geweldig, vooral omdat we op de 1ste rij zaten voor de helft van de prijs.

    veel plezier verder en tot het volgend verhaaltje.

  • 26 November 2011 - 12:34

    Loes:

    Klinkt allemaal goed Raoul! Hoop dat het vandaag allemaal lukt met het verhuizen. Boboti is trouwens inderdaad erg lekker, fijn als er voor je wordt gekookt, leer je steeds nieuwe recepten erbij. En natuurlijk even.. aaawh een puppy! Wat voor een?
    Ik ben benieuwd naar jullie nieuwe adres, dan kunnen we eens een kaartje sturen!

    Nog veel succes met alles,

    xLoes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Table View

Stage

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2012

Weer thuis

23 April 2012

Safari in Namibië!

12 Maart 2012

Garden Route

21 Februari 2012

Even tussendoor

29 Januari 2012

Hikes!
Jasmijn

en Raoul:P

Actief sinds 04 Nov. 2011
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 37807

Voorgaande reizen:

02 December 2014 - 02 December 2015

Wereldreis

08 November 2011 - 02 Mei 2012

Stage

Landen bezocht: